Loading...

ΑΣΚΗΣΗ-ΔΙΑΤΡΟΦΗ-ΥΓΕΙΑ
Μ ύ θ ο ι & Π ρ α γ μ α τ ι κ ό τ η τ α

Ο σύγχρονος Έλληνας & Ελληνίδα αναζητώντας μία καλύτερη ποιότητα ζωής γνωρίζει & αντιλαμβάνεται πλέον πως μόνο μέσα από τη δύναμη της γνώσης μπορεί να βελτιώσει τις συνθήκες διαβίωσής του, να απαιτήσει αυτά που δικαιούται, να αγωνιστεί, να διεκδικήσει, να ζήσει αξιοπρεπώς & να κοιτάζει το μέλλον με αισιοδοξία.

Η ενημέρωση & η πρόληψη δύο έννοιες απόλυτα ταυτισμένες με την υγεία (σωματική, πνευματική, ψυχική) πρέπει να αποτελούν & το εφαλτήριο κάθε ανθρώπου που θέλει να θωρακίσει την υγεία του, να δώσει χρόνια, ουσία, ποιότητα & ζωή στη ζωή του! Γι’αυτό λοιπόν όλοι εμείς οι ειδικοί (γυμναστές, διατροφολόγοι, ψυχολόγοι, γιατροί, εκπαιδευτικοί κ.α. επιστήμονες) οφείλουμε να είμαστε ειλικρινείς, να προσφέρουμε τις γνώσεις μας με βάσει την πραγματικότητα & όχι το κέρδος, να ενημερώνουμε, να εμπνέουμε, να δίνουμε το παράδειγμα των όσων πρεσβεύουμε, να μην είμαστε ψυχροί επαγγελματίες αλλά & άνθρωποι με κατανόηση, με σεβασμό στο συνάνθρωπο & τις πραγματικές ανάγκες του, χωρίς διακρίσεις, χωρίς αποκλεισμούς. Τώρα όμως, ας χαλαρώσουμε λίγο & ας πούμε μερικές αλήθειες…

1. Ποτέ γυμναστική μέχρι τελικής πτώσεως! Δεν χρειάζεται να φτάνεις τον εαυτό σου στα άκρα με πολύωρες προπονήσεις νιώθοντας ¨κάψιμο¨ στους μυς για να πεις ότι γυμνάστηκες αποτελεσματικά. Η καλύτερη τακτική είναι να εναλλάσσεις το πρόγραμμά σου & με άλλα είδη άσκησης που θα τονώνουν τους μυς, θα σε χαλαρώνουν & θα σου χαρίζουν ευεξία. Επιπλέον κάθε δύο μέρες συνεχής προπόνησης θα πρέπει να μεσολαβεί διάλειμμα. 2. Οι μύες δεν μετατρέπονται σε λίπος!

2. Οι μυς & το λίπος είναι δύο τελείως διαφορετικά συστατικά του οργανισμού μας &
άρα χρειάζονται δύο τελείως διαφορετικές διαδικασίες για να ¨χτίσεις¨ τους μυς ή να
χάσεις λίπος.

3.Η σάουνα δεν αδυνατίζει!
Η σάουνα αποτελεί ένα πολύ ιδανικό χαλάρωσης (πάντα χρήση με σύσταση γιατρού)
μετά από έντονη μέρα ή κοπιαστική προπόνηση. Η αυξημένη θερμοκρασία οδηγεί
σε απώλεια υγρών & όχι σε κάψιμο λίπους που μάλιστα θα πρέπει να αναπληρώσετε
τα υγρά που χάσατε διαφορετικά θα οδηγηθείτε σε αφυδάτωση & θα κλονιστεί η
υγεία σας.

4. Δεν υπάρχει τοπικό αδυνάτισμα!
Έχει αποδειχθεί ότι το πρώτο σημείο που αρχίζει κάποιος να χάνει λίπος είναι από την κοιλιά & γενικά από το σημείο που συσσωρεύτηκε τελευταία. Η κατάλληλη λοιπόν άσκηση που θα συμβάλλει στο αδυνάτισμα χρησιμοποιώντας το περιττό λίπος ως πηγή ενέργειας είναι μόνο η αερόβια. Η οποία πρέπει να γίνεται υπό την καθοδήγηση & τον προγραμματισμό του γυμναστή διότι το επιθυμητό αποτέλεσμα θα φανεί μόνο όταν η προπόνηση είναι ακριβώς σχεδιασμένη & προσαρμοσμένη πάνω στις ανάγκες σας. Ακόμη μη ξεχνάτε ότι την υπόλοιπη δουλειά θα την κάνει η διατροφή σας, μειώστε τον αριθμό των θερμίδων που καταναλώνετε καθημερινά όχι εξαντλητικά, βελτιώστε ποιοτικά & εδώ ακολουθείτε πάντα τις οδηγίες του ειδικού.

5. Δεν υπάρχουν τροφές που αδυνατίζουν & τροφές που παχαίνουν!
Αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσετε είναι ότι υπάρχουν μόνο καλές & κακές διατροφικές συνήθειες. Γενικά μία διατροφή που περιλαμβάνει τρόφιμα απ’όλες τις ομάδες & έχει ως βάση την πυραμίδα της Μεσογειακής διατροφής είναι ιδανική
αφού έχει αποδειχθεί ότι προασπίζει την κατάσταση της υγείας μας όσο καμιά άλλη.

Μαρίνα Αθανασίου
Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής & Αθλητισμού