Loading...

Κατάθλιψη, για μένα η πιο σοβαρή και ύπουλη νόσος της σύγχρονης εποχής. Σοβαρή γιατί αγγίζει όλες τις ηλικίες, τα φύλα, τα πορτοφόλια, κάθε άνθρωπο σε κάθε δύσκολη ή ιδιαίτερη κατάσταση. Ύπουλη γιατί τα σημάδια δεν είναι πάντα εμφανή και σε μία κακή στιγμή μπορεί να συμβούν μοιραία γεγονότα.
Οι προβλέψεις για το 2020 θέτουν την κατάθλιψη στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης για τη δυσφορία που προκαλεί αμέσως μετά την καρδιακή νόσο. Είναι μία από τις πιο διαδεδομένες νόσους αφού 121 εκατομμύρια παγκοσμίως πάσχουν από αυτήν. Η κακή διάθεση , η έλλειψη θετικών συναισθημάτων, η κόπωση, τα κλάματα χωρίς συγκεκριμένο λόγο, το άγχος, η απάθεια, η ανορεξία, η αδυναμία επίτευξης στόχων , η μειωμένη πνευματική απόδοση, η αποξένωση από το κοινωνικό περιβάλλον είναι σημάδια κατάθλιψης και πρέπει να ενεργοποιηθεί άμεσα το οικογενειακό περιβάλλον ώστε να αντιμετωπιστεί κατάλληλα η κάθε περίπτωση με τη συνεργασία γιατρών και ειδικών θεραπευτών.
Η αλήθεια είναι ότι ζούμε σε μία περίεργη κατάσταση, από τη μία μπορούμε να τα έχουμε όλα και από την άλλη δεν μπορούμε να χαρούμε τίποτα. Από τη μία καταφέραμε να εξελίξουμε την κοινωνία μας, τους νόμους, τα πιστεύω μας, από την άλλη χάσαμε τις αξίες μας , την ταυτότητά μας , την επικοινωνία μας. Δύσκολοι καιροί πραγματικά, αλλά τι να πω … κάθε μέρα που περνάει είναι θείο δώρο και σίγουρα δεν έρχεται ξανά.
Αντισταθείτε λοιπόν στα κακά κελεύσματα των καιρών, αγαπήστε περισσότερο τον εαυτό σας, φροντίστε τον όπως του αξίζει, διώξτε τις κακές παρέες … μην ασχολείστε με μικρότητες και κατινιές … ούτε με κακοπροαίρετους ανθρώπους, επικοινωνήστε με αυτούς που επιθυμείτε, ασχοληθείτε με πράγματα που αγαπάτε, κλείστε την τηλεόραση ή και αν την έχετε ανοιχτή γελάστε με τις γελοιότητες των γελοίων και αμέσως ξεχάστε ότι είδατε. Πρωταγωνιστής της ζωής σας είστε μόνο εσείς !
Γονείς κοντά στα παιδιά σας, θωρακίστε τα και κάντε τα ευτυχισμένα με απλά καθημερινά πράγματα. Επιλέξτε διάφορους τρόπους εκτόνωσης μέσα από τη μουσική, το θέατρο, τον εθελοντισμό, την εκδρομή, τον αθλητισμό. Δεδομένα από επιδημιολογικές μελέτες δείχνουν πως η άσκηση σχετίζεται αντίστροφα με την κατάθλιψη. Η άσκηση και κυρίως τα αθλήματα αντοχής ηρεμούν το κεντρικό νευρικό σύστημα, μειώνεται σημαντικά η έκκριση ορμονών που προκαλούν άγχος ενώ παράλληλα παράγονται ενδορφίνες γνωστές και ως αντι-στρες ή ορμόνες ευφορίας, οι οποίες έχουν άμεση και μακροχρόνια αντικαταθλιπτική επίφαση. Προκαλούν το αίσθημα της ευεξίας, της ευχαρίστησης και της καλής διάθεσης. Με τον καιρό αναπτύσσουν το συναίσθημα της επιτυχίας, απαλλάσσουν από ανασφάλειες και αρνητικά συναισθήματα.
Τόσο στους υγιείς όσο και στους ασθενείς να ακολουθείται πρόγραμμα άσκησης που τους προσφέρει απόλαυση, ικανοποίηση, αίσθηση εκπλήρωσης των στόχων και των προσδοκιών τους προκειμένου να επωφελούνται τόσο από τα σωματικά όσο και από τα ψυχολογικά ευεργετήματα της φυσικής δραστηριότητας !!!